Orange Omsorg,
Personlig assistans i hela Sverige

Ni bestämmer över er assistans.

Vårt viktigaste uppdrag är att ha ett genuint engagemang i våra kunder och assistenters vardag samt att denna ska vara så rik och givande som möjligt. Som stöd i din assistans har du flera funktioner och personer eftersom vi arbetar tillsammans som ett ”Assistanslag” med inställningen att alla kunder är lika viktiga. Vi är till för att förenkla din vardag med hjälp av våra personliga assistenter, och den enhetschef som ansvarar för just dig. Vi är engagerade i dig och arbetar flexibelt utifrån dina behov. Vår önskan är alltid att du ska bli nöjd med oss som utförare!

Familjen Hussein berättar!

Familjen Hussein har Personlig assistans via Orange. Läs om hur det underlättar deras hektiska vardag.
 

Därför är det dags att välja Orange.

Vi är godkända av socialstyrelsen / IVO. Du kan känna dig när du anlitar Orange Omsorg som Assistansanordnare.
 

Vi arbetar efter välgenomtänkta och etablerade rutiner.
 

Vi har juridisk hjälp om du behöver få svar på frågor eller se över ditt beslut. LÅt oss hjälpa dig med dina dagliga juridiska behov.
 
 

Vi säkerställer att era blivande assistenter har rätt kompetenser och egenskaper för att utföra sitt jobb på bästa sätt.

Vi har introduktion och grundläggande utbildningar samt påbyggnadsutbildningar.
 

Vi har en jourlinje som är gratis att ringa och öppen för dig som är personlig assistent, funktionshindrad eller anhörig.

Så här enkelt väljer du
Orange omsorg.

1


Kontakt

Om du är assistansberättigad är du välkommen att kontakta oss nedan.

2


första mötet

Första mötet äger rum hemma hos dig eller på något av våra kontor i Stockholm eller Göteborg. Vi kan även träffas på annan plats som du väljer. Passar det dig bättre så tar vi det per telefon. Detta möte är helt förutsättningslöst och du förbinder dig inte till någonting. Givetvis arbetar vi under tystnadsplikt.

På mötet träffar du en av våra assistanskonsulter som berättar hur vi arbetar och hur vi skulle kunna underlätta vardagen för dig. Du får berätta hur ditt behov och dina önskemål kring din personliga assistans ser ut och ställa eventuella frågor som du har.

I fall du inte har beslut från Försäkringskassan eller kommunen hjälper vi dig hela vägen från ansökan till överklagan om du önskar. När beskedet från dem kommer så fortsätter processen.

3


Förslag presenteras

När du fått ditt assistansbeslut från Försäkringskassan ses vi igen. På det mötet presenterar din assistanskonsult ett förslag till budget utifrån de antal timmar du blivit beviljad. Därefter får du tid att fundera hemma i lugn och ro. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss när ni vill.

4


samarbete inleds

Om du bestämmer dig för att bli kund hos oss så tar vi hand om allt det praktiska. Din assistanskonsult ansvarar för att rekrytera dina personliga assistenter tillsammans med dig. Därefter skriver ni ett schema tillsammans. Från det datum du anser lämpligt tar vi över ansvaret för din personliga assistans. Som kund hos oss har vi regelbundna avstämningar med dig och de personer som ingår i teamet runt dig (assistenter, arbetsledare, anhöriga) för att säkerställa att allt fungerar som det ska.

Har du frågor om ORANGE OMSORG?

Varmt välkommen att höra av dig till oss.
Fyll i formuläret nedan eller ring oss på 031 7623630
Söker du jobb? Klicka här!

Kontakta oss

Vi har språkkunskaper inom Arabiska, Persiska, Kurdiska, Somaliska, Swahili, Tigrinja, Albanska, och Engelska. Du kan alltid känna dig trygg med att de som besöker dig har rätt utbildning, erfarenhet och hjärtat på rätt ställe. Vi arbetar på ett engagerat sätt.

  • Address:
    GAMLESTADSVÄGEN B19, 411 04 Göteborg
  • Telefon:
    031 - 762 36 30
  • Fax:
    +46101503835
  • Email:
    info@orangeomsorg.se
  • Hemsida:
    www.oringo.se
  • Oringo by PODS