Vårt viktigaste uppdrag är att ha ett genuint engagemang i våra kunder och assistenters vardag samt att denna ska vara så rik och givande som möjligt. Som stöd i din assistans har du flera funktioner och personer eftersom vi arbetar tillsammans som ett ”Assistanslag” med inställningen att alla kunder är lika viktiga. Vi är till för att förenkla din vardag med hjälp av våra personliga assistenter, och den enhetschef som ansvarar för just dig. Vi är engagerade i dig och arbetar flexibelt utifrån dina behov. Vår önskan är alltid att du ska bli nöjd med oss som utförare!
Om du är assistansberättigad är du välkommen att kontakta oss nedan.
Första mötet äger rum hemma hos dig eller på något av våra kontor i Stockholm eller Göteborg. Vi kan även träffas på annan plats som du väljer. Passar det dig bättre så tar vi det per telefon. Detta möte är helt förutsättningslöst och du förbinder dig inte till någonting. Givetvis arbetar vi under tystnadsplikt.
På mötet träffar du en av våra assistanskonsulter som berättar hur vi arbetar och hur vi skulle kunna underlätta vardagen för dig. Du får berätta hur ditt behov och dina önskemål kring din personliga assistans ser ut och ställa eventuella frågor som du har.
I fall du inte har beslut från Försäkringskassan eller kommunen hjälper vi dig hela vägen från ansökan till överklagan om du önskar. När beskedet från dem kommer så fortsätter processen.
När du fått ditt assistansbeslut från Försäkringskassan ses vi igen. På det mötet presenterar din assistanskonsult ett förslag till budget utifrån de antal timmar du blivit beviljad. Därefter får du tid att fundera hemma i lugn och ro. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss när ni vill.
Vi har språkkunskaper inom Arabiska, Persiska, Kurdiska, Somaliska, Swahili, Tigrinja, Albanska, och Engelska. Du kan alltid känna dig trygg med att de som besöker dig har rätt utbildning, erfarenhet och hjärtat på rätt ställe. Vi arbetar på ett engagerat sätt.